2019-2020

Beste Ajacieden,

En weeral is een voetbalseizoen voorbij. Niet te geloven dat wij, Ajacieden, het 49ste seizoen achter de rug hebben. En wat was dàt een rare competitie. Eerst en vooral door het bijzonder lage aantal ploegen. Amper 11 ploegen startten in 3de afdeling. Het is ooit wel anders geweest! Hoe het komt dat vrijwel elk jaar ploegen afhaken? We kunnen er alleen maar naar raden: Ligt het aan het Verbond? Het Verbond is streng, er zijn vele boetes die opgelegd worden. En die boetes worden er niet “goedkoper” op! Stad Brugge die de tarieven van de pleinen opgetrokken heeft? Ploegen die het financieel niet meer aankunnen? Licenties, verzekeringen, terreinen, scheidsrechters, uitrustingen, materialen, enz, enz, ja, wij kunnen er van meespreken, ’t wordt hard werken en goed tellen om een voetbalseizoen door te komen!

Maar het grootste probleem is volgens mij toch de ingesteldheid van de spelers. Het is héél moeilijk om gasten te motiveren om op zaterdag tegen een balletje te trappen. Er is zoveel sportaanbod waaruit die gasten kunnen kiezen (lopen, fietsen, tennis, volleybal, frisbee, padel, enz.) dat ik denk dat het voetbal wat op de achtergrond geraakt. Allez, zélf voetballen dan! En dat vertaalt zich naar de ledenlijsten van de ploegen. Hoewel sommige ploegen nog steeds 20, 25 en zelfs 30 of meer aangesloten spelers hebben is het steeds moeilijker om op zaterdag 11 spelers, laat staan dat er nog wisselspelers zouden zijn, tussen de lijnen te krijgen. Ook Ajax ontsnapt niet aan die trend en heeft daardoor een moeilijk seizoen achter de rug.

Maar natuurlijk was niet alles kommer en kwel. Er was echt ook wel goed nieuws te rapen.

Op 26 oktober 2019 huwde onze speler Romance met Maxime in het stadhuis van Brugge. Natuurlijk was hun zoontje Elijah ook van de partij!

En verder stellen wij voor: AMITY en ALEXIA, twee nieuwe wereldburgertjes!

AMITY, dochtertje van Gertjan en Sarah, een wolk van een baby. Hayley en Alesana hebben maanden uitgekeken naar de komst van hun nieuwe zusje. AMITY werd geboren op 13 november 2019, woog 3.240 kg en was 49.5 cm lang. Een héél flinke baby, zou ik zo zeggen.

Ook Gillian en Stéphanie kregen een superflinke dochter. Op 20 december 2019 werd hun 2de kindje geboren en kreeg ALEXIA als naam. Zusje Victoria zal, net als mama en papa in de wolken geweest zijn met baby Alexia die bij de geboorte 2.650 kg woog en 48 cm lang was.

Ik wil ook dit jaar vele mensen bedanken. Namen noemen doe ik niet, ik wil niemand vergeten. Iedereen die van ver of van dichtbij bijgedragen heeft tot het welzijn van onze ploeg wil ik hierbij van harte bedanken. Wij zouden het niet kunnen volhouden zonder jullie financiële steuntje of zonder nu en dan een welgemeend schouderklopje! Onze oprechte dank!

Het was al met al niet het beste jaar voor Ajax Daverlo, maar soit, we maken er een kruis over en focussen ons op het komende seizoen, ons 50ste voetbalseizoen. We gaan er weer met volle moed tegenaan en hopen, samen met onze spelers, op 1 april 2021 de kaap van 50 voetbalseizoenen te kunnen ronden.

Wij hopen, bij leven en welzijn, op een leuk feestje ter gelegenheid van 50 jaar AJAX DAVERLO!

April 2021, here we come!