2017-2018

Het 47ste voetbalseizoen.

Al bij al hebben wij een goed jaar achter de rug. Er werden in het tussenseizoen 8 nieuwe spelers aangetrokken om de ploeg te versterken. Het competitie startte moeilijk. Wij hadden wel genoeg spelers, maar zoals dat gaat bij een amateurploeg, konden wij niet iedere zaterdag op iedereen rekenen. Studies, werk, kwetsuren, … strooiden roet in het eten!

Na de heenronde werd de 3de afdeling opgedeeld in 2 poules van 8 ploegen. Wij belandden in de B poule. Hoewel de heenronde dus niet al te denderend verliep, was de terugronde ronduit fantastisch. Met 5 winstmatchen op 7 scoorden wij nog heel wat punten. Dit leverde ons een mooie eindresultaat op: 26 punten.

Anthony, Gertjan en Dempsey dachten eraan om de (verre) toekomst van Ajax veilig te stellen en samen met hun vrouwtjes werden ze de trotse ouders van Mats, Ceriel en Lionel.

Het seizoen verliep zoals alle voorgaande jaren. Een wedstrijdje op zaterdagnamiddag, een natje en een droogje na de match in ons lokaal, de Sint, nieuwjaarsdrink, kaarting, paashaas, … . De afwezigen hadden ongelijk.

Dat Ajax een goed lokaal heeft werd nog maar eens duidelijk. Wij werden en worden verwend door Paul en Rita. Van de andere kant werd ons lokaal, terecht, door BAB (Brugse Autonome Bierproevers) verkozen tot het meest authentieke café van Brugge. Nogmaals een dikke proficiat voor onze lokaalhouders.

Zoals elk jaar houden wij eraan om iedereen die ons genegen is en die ons op welke manier ook gesteund heeft van harte te bedanken. Een dikke merci is zeker op zijn plaats.

Zevenenveertig seizoenen zijn voorbij en nu op naar seizoen 48! Zou het niet fijn zijn als wij, als amateurploegje, de 50 zouden kunnen bereiken? Bij leven en welzijn, laat ons hopen!