2016-2017

Het 46ste Ajax-seizoen.

Na 46 voetbalseizoenen is Ajax Daverlo nog steeds “alive and kicking”. Wij zijn nog steeds “springlevend” dus. Als je de eindstand bekijkt ziet het er niet echt denderend uit, maar ach, met vallen en opstaan hebben wij toch weer de eindstreep gehaald. Af en toe was het dweilen met de kraan open, de tegendoelpunten vlogen ons om de oren en zélf scoren was toch o zo moeilijk. Maar iedere match opnieuw zijn onze mannen met nieuwe moed het veld opgestapt. En, winst of verlies, nà de wedstrijd was het toch steeds aangenaam vertoeven in ons lokaal. Dat er volgend seizoen versterking moet komen staat als een paal boven water. Intussen hebben wij goede vooruitzichten. Enkele spelers boden zich spontaan bij ons aan om onze ploeg te versterken. Wij leven op hoop!

Het seizoen 2016-2017 was wel een “raar” seizoen. En niet in het minste door wat het verbond er allemaal van maakt. Het Amateurverbond, ons verbond telt een veteranenafdeling (speelt op vrijdagavond) met 14 ploegen en verder 3 afdelingen in de zaterdagcompetitie, als volgt verdeeld: 1ste afdeling: 12 ploegen, 2de afdeling: 12 ploegen, 3de afdeling: hou je vast …. 19 (!!!) ploegen. Het zal jullie dan ook niet verwonderen dat de heenronde duurde van begin september tot/met 4 maart. Tussen 3 september en 4 maart speelden wij dus 18 wedstrijden. En dan moest de terugronde beginnen. Uiteraard is het niet mogelijk om een volwaardige terugronde te spelen dus de 3de afdeling werd, weer eens, opgesplitst. Deze keer in 3 poules. Wij belandden in poule C. Onze terugronde bestond uit welgeteld 5 wedstrijden. Van een mooie competitie gesproken!

In de loop van het seizoen ging alles zo zijn gewone gangetje. Je kent dat wel: op zaterdag de wedstrijden, daarna een natje en een droogje in ons lokaal. De Sint kwam bij ons thuis persoonlijk wat snoepgoed afgeven voor de kindjes van onze spelers. In januari was er drink op het nieuwe jaar, de salamikaarting eind maart was een succes. De paashaas was ons niet vergeten en op 19 mei was er een etentje voor onze ploeg. Ribbetjes of koude schotel, de keuze was aan de gasten.

Het 47ste voetbalseizoen is in zicht en de voorbereiding is bezig. Begin september vliegen wij er weer in! Wij hopen onze mannen opnieuw een leuk en aangenaam jaar te kunnen aanbieden. En als het even kan enkele sportieve hoogtepuntjes. Wij rekenen stiekem op een topjaar!

Wij houden eraan om onze dank te betuigen aan iedereen die, op welke manier ook, zijn of haar steentje heeft bijgedragen. Wij denken dan vooral aan de mensen die onze ploeg een prachtige, nieuwe uitrusting schonken. Bedankt Freddy, bedankt Marc! En niet te vergeten onze lokaalhouders natuurlijk. Bedankt Paul en bedankt Rita voor de fijne ontvangst, de lekkere boterhammetjes en om jullie steun bij ons wekelijks reservegetal! Dank aan allen die onze jongens af en toe eens kwamen aanmoedigen langs de lijn!

Wij hopen jullie allen terug te zien, op of naast het veld voor een spannende wedstrijd of in ons lokaal, voor een leuke babbel.