2015-2016

Het 45ste Ajax-seizoen.

En opnieuw is een voetbalseizoen afgesloten. Ajax Daverlo, opgericht in 1971, beëindigde zopas het 45 speelseizoen!

Het was niet bepaald ons beste seizoen ooit. Wat hebben wij toch op het einde van het seizoen veel gesukkeld om elke week een ploeg op tussen de lijnen te krijgen. Laat staan dat wij ook nog 4 wisselspelers op het blad konden noteren! Op een aantal van onze spelers konden wij een huis bouwen, waarvoor onze welgemeende dank, maar ik denk dat enkele spelers bij wijle niet meer wisten dat ze bij Ajax aangesloten waren! Jammer, jammer, doodjammer!!! Eindresultaat: Wij eindigden laatste in de rangschikking. Maar wij kregen wel de meeste tegendoelpunten binnen. 104 tegendoelpunten: Een – triestig - record! Volgend seizoen moet het beslist allemaal een beetje beter. Zo’n seizoen willen wij echt niet meer meemaken.

Maar uiteraard hebben wij ook wel positieve zaken gezien! Wij hebben matchen gezien die wij weliswaar verloren hebben, soms met zware cijfers, maar waar toch iedereen het beste van zichzelf gegeven heeft en waar wij een 100% inzet zagen.

Het seizoen verliep verder heel rustig. Géén huwelijken dit keer maar toch weer een nieuwe wereldburger er bij in onze ploeg. Op 29 december werd Elisabeth geboren, dochtertje van Merijn en Charlene. Verder kwam, zoals elk jaar, Sinterklaas op bezoek bij de Ajacieden. Zij die erbij waren werden getrakteerd op snoep en lekkere boterkoeken. Onze lokaalhouders van hun kant, zorgden voor de koffie. Ook de paashaas had iets ten beste voor onze spelers.

Op 9 januari ll. speelden wij een vriendenwedstrijd tegen een “amateurploegje”, zoals zij zélf zegden, uit het Nederlandse Vlaardingen. Het ligt er aan Wàt je een “amateurploegje” noemt. Wij werden met 11-0 weggespeeld en dan waren die mannen nog niet eens voluit gegaan! Maar ’t was een leuke namiddag die een vervolg kreeg in ons lokaal waar natuurlijk de obligate pintjes gedronken werden. Wij zullen nog dikwijls terugdenken aan die namiddag.

Maart 2016: onze kaarting en de omslagentombola! Onze dank, in eerste instantie, aan iedereen die zich een avondje heeft vrijgemaakt om onze ploeg te steunen door een kaartje te komen leggen! En uiteraard verder ook dank aan iedereen die er voor gezorgd heeft (verkoop van kaarten, prijzen, een helpend handje) dat deze avond een succes werd.

Verder gaat onze dank naar de vrouwtjes en de kindjes om hun man en papa op zaterdagnamiddag te willen afstaan aan onze ploeg.

En natuurlijk ook onze dank aan iedereen die, op welke manier ook, zijn of haar steentje heeft bijgedragen in het afgelopen seizoen.

Op naar het 46ste voetbalseizoen waarin wij hopen jullie terug te zien, óp of naast het veld, of in ons lokaal voor een leuke babbel!