2014-2015

Het 44ste Ajax-seizoen.

Eind vorig seizoen verdwenen 8 namen van de ledenlijst, maar 10 nieuwe spelers dienden zich aan: Tim, Jonas, Dimitri, Gertjan, Lorenzo, Yorick, nog een Gertjan, Dempsey, Jochen en Matthias. Versterkingen voor onze ploeg! Halfweg februari kwam ook Jonas De Smedt de rangen vervoegen. Vanaf zijn eerste wedstrijd gaf Jonas zijn visitekaartje af en trakteerde onze ploeg op 11 doelpunten in de laatste 7 wedstrijden. Dat belooft voor volgend seizoen.

Zoals elk jaar hebben wij soms heel goede wedstrijden gespeeld maar er waren er zeker ook een paar bij die wij zo snel mogelijk willen vergeten. In het begin van het seizoen: een overschot aan spelers maar zoals elk jaar, tegen het einde van het seizoen was de dynamiek, de vaart, de swung, zoals wij zeggen, er wat uit en werd het moeilijk om 15 spelers op het scheidsrechtersblad te krijgen. Werk, studie, gekwetsten en wat weet ik al niet meer, noopten ons om enkele wedstrijden met een gehavende ploeg aan de aftrap te komen. Over het hele seizoen gezien hadden wij toch wel een 12 tal puntjes méér verdiend. Een paar wedstrijden hadden wij zeker moeten winnen maar de punten glipten in de laatste minuten door onze “voeten”! Spijtig, maar wij zullen dit, met 11 nieuwe spelers maar “leergeld” noemen zeker? Volgend seizoen: hopelijk beter.

Toch zijn en blijven wij heel fier op onze spelersgroep. Het is een leuke bende en na de inspanning op het plein volgt steevast de ontspanning in het lokaal. Bij een warme koffie of een frisse pint komt de stemming er altijd snel in. De lekkere boterhammetjes, verzorgd en geschonken door onze lokaalhouders: versterking voor de innerlijke mens!

Wij houden er aan om iedereen die dit voorbije seizoen, op eender welke manier, ook maar íets voor ons gedaan heeft, te bedanken.

Wij denken in eerste instantie aan onze spelers: jullie inzet, jullie vertrouwen in ons, ... het heeft ons veel deugd gedaan en zal ons helpen om zeker opnieuw een seizoen voluit te gaan voor onze ploeg!

Aan allen die ons financieel steunden, hoe bescheiden ook: onze oprechte dank. Namen noemen zou ons te ver leiden maar toch een heel speciale vermelding voor Freddy Willens en voor Paul en Rita.  Mede dank zij jullie staan wij aan de vooravond van ons 45ste speelseizoen.

In vogelvlucht terugblikken op het afgelopen seizoen? BBQ in augustus – huwelijk Merijn en Charlene – 5 nieuwe MINI-Ajaciedjes in onze ploeg – huwelijk Tom en Lisa – de sint – spaghettiavondje, aangeboden door Marc Deketelaere – pannenkoekenkaarting – paasattentie. Uiteraard staat in het tussenseizoen nog “iets” te gebeuren. Wij hopen natuurlijk dat al onze spelers op de afspraak zullen zijn.

Eind augustus, begin september start het nieuw seizoen. Zoals hierboven reeds gezegd, het wordt ons 45ste voetbalseizoen. Wij rekenen op iedereen om er een fijn, leuk, aangenaam, fantastisch,  maar vooral een sportief seizoen van te maken. En, indien enigszins mogelijk, een trapje hoger in de rangschikking te eindigen.

Voor de komende maanden wensen wij ieder van u een zonnige en deugddoende vakantie toe.

Tot ziens in het nieuwe seizoen: op het veld, ergens “langs de lijn” of voor een leuke babbel in ons lokaal.