2013-2014

Het 43ste Ajax-seizoen

Het 43ste voetbalseizoen is afgesloten. Ik ben trots op onze jongens die dit jaar opnieuw het beste van zichzelf gegeven hebben. De stand in de rangschikking laat het misschien niet vermoeden, maar er werden best erg goede, leuke wedstrijden gespeeld.

Eind vorig seizoen gooide Kevin Desmedt de handdoek in de ring. Hij zag het als coach niet meer zitten en wou liever zelf opnieuw op het plein staan. Dan maar uitgekeken naar een nieuwe coach. Marnix Plovier kwam, Marnix ging en Marnix kwam terug, maar dan om samen met Marc Cleenwerck de ploeg te leiden (of was het “lijden”? Ja, soms wel!).

Af en toe, zeker in het begin van het seizoen, moesten wij een paar spelers teleurstellen omdat er 17, 18 spelers aanwezig waren op de wedstrijd. Er kunnen slechts 15 namen op het scheidsrechtersblad en af en toe hadden wij dus een probleem. Maar dan wel een “luxe”probleem. Als je weet dat heel wat ploegen het moeilijk hebben om 11 spelers tussen de lijnen te krijgen, ja, dan mag ik toch zeggen dat wij goed bezig zijn.

Het is dan ook logisch dat wij iedereen willen bedanken voor het voorbije seizoen. In de eerste plaats onze spelers voor de inzet die ze week na week tonen om toch zo veel mogelijk puntjes mee naar huis te brengen. Verder ook dank aan de vrouwtjes om hun man of vriend op zaterdagnamiddag aan Ajax te willen afstaan en om te komen supporteren. Een extra vermelding voor Freddy Willems (Freddy's Disco Sound) voor de steun die wij ook dit jaar mochten ontvangen. Freddy, jou steun betekent heel veel voor onze ploeg!

Uiteraard mogen wij ook onze lokaalhouders niet vergeten. In het begin van het seizoen waren er nog Martin en Chantal die ons verwenden, maar die uiteindelijk een nieuwe start hebben genomen in café In ’t Dorp in Westkapelle. Een paar weken later hebben wij dan officieel lokaal gekozen in café Tramhuis, bij Paul en Rita. In de 6 jaren dat wij ons lokaal hadden in ’t Nieuw Gemeentehuis werden wij bij hen steevast goed ontvangen in de weken dat café ’t Nieuw Gemeentehuis, door omstandigheden, gesloten was. Het was dus uiteraard normaal dat wij ons vertrouwen schonken aan Paul en Rita. Maar dat wil natuurlijk ook zeggen dat ook wij het vertrouwen gekregen hebben van onze lokaalhouders! Waarvoor wij heel dankbaar zijn. Intussen hebben wij onze draai gevonden in ’t Tramhuis. Wij hopen er nog vele jaartjes  te mogen blijven.

In de aanloop van het seizoen 2013-2014 was er onze jaarlijkse BBQ. En eindelijk hadden wij het weer eens aan onze kant. Vele jaren zijn wij door regen geplaagd geweest maar  2 augustus 2013 was een prachtige avond.

Naar jaarlijkse gewoonte kwam de sint onze spelers, de vrouwtjes en de kindjes verwennen.

De ribbetjes à volonté die wij op vrijdag 14 maart 2014 in “De Peerdeblomme” soldaat gemaakt hebben smaakten ronduit verrukkelijk. En onze kaarting, de eerste in ons nieuw lokaal, was een regelrecht succes. Ter gelegenheid van Pasen kregen de spelers ook een kleine, smakelijke attentie.

Het komende, 44ste seizoen gaan wij proberen nóg beter te doen. Dit wordt beslist een grote uitdaging, maar …… wij gaan er voor!

Ingrid.