2012-2013

Het 42ste Ajax-seizoen

Seizoen 42 zit erop! Wat een prestatie, al zeg ik het zelf! En daarvoor moet ik natuurlijk in de eerste plaats onze spelers bedanken maar ook daarbij aansluitend de vrouwtjes, de kindjes, onze lokaalhouders, onze sponsors en iedereen die ons genegen is voor hun inzet, aanwezigheid, steuntje en voor nog zoveel méér! Het is dankzij al deze mensen dat wij, onze voorzitter en ikzelf, nog steeds elke week met veel plezier de zorg voor de ploeg op ons nemen.

15 september 2013 was er het openingsweekend van het vernieuwde Daverlocomplex. Die dag mocht Ajax officieel het vernieuwde Daverlo inspelen. Het was ook onze ploeg die op 7 september 1974 het vorige Daverlocentrum mocht inspelen in aanwezigheid van de toenmalige schepenen Traen en Govaert en heel wat afgevaardigden van de stadsdiensten. Wij vonden het dan ook niet meer dan normaal dat wij, toen de bouw van het vernieuwde Daverlocomplex een aanvang nam, aan het stadsbestuur de vraag stelden om, na 39 jaar, opnieuw het veld te mogen inspelen. Dit werd ons toegezegd en wij waren daar terecht fier op. De namiddag verliep echter wel enigzins in mineur want helaas moet er gezegd worden dat de stadsdiensten deze keer schitterden door afwezigheid. Niet één afgevaardigde daagde op! Wij hadden toch wel IETS of IEMAND verwacht, het was tenslotte openingsweekend!

2012-2013 was verder echt bizar: een seizoen met liefst 6 uitgestelde wedstrijden! De weergoden waren de Amateursport niet goed gezind. Voor de spelers viel het al bij al nog mee (sommige spelers houden van een beetje regen!), maar langs de zijlijn was het af en toe echt afzien!!! Ondergetekende kan jullie dat verzekeren! Het seizoen heeft dan ook erg lang geduurd. Onze laatste match zou doorgaan op 11 mei maar werd afgelast wegens forfait van onze tegenstander.

In de loop van het jaar werd natuurlijk opnieuw voor een beetje ontspanning gezorgd:

Op 25 augustus 2012 was het verzamelen geblazen voor de jaarlijkse BBQ. Een heerlijk geslaagd avondje met een hap(je) en …… veel drank(jes). Onze Kristof zorgde ervoor dat alles mooi warm en perfect gebakken op onze borden kwam Ontzettend bedankt voor je inzet, Kristof.

14 december: Stoofvlees met frietjes in ons lokaal! 26 personen hadden zich ingeschreven en zullen het zich zeker niet beklaagd hebben. Hmmmm, wat was dat lekker! Zeker voor herhaling vatbaar.

Op 15 maart ging onze pannenkoekenkaarting door. De kaarting was een succes en ook onze tombola mocht er zijn. Alle omslagen gingen vlot van de hand en dit bracht een aardig centje op voor onze clubkas.

Zoals elk jaar had ook de paashaas voor een kleine verrassing gezorgd voor onze spelers. Klein geschenkje, maar met liefde gegeven! Jullie verdienen dat!

Een goed seizoen, fijne zaterdagnamiddagen, een leuke bende, aangename babbels met een natje en een droogje, … daarvoor doen wij het!

Op naar seizoen 43!
Onze ploeg 2012-2013
15-9-2012

Bij aanvang van dit seizoen kreeg onze ploeg een nieuwe uitrusting, gesponsord door Dhr. Freddy Willems en door Zakenkantoor Vandepitte-Leplae. Op 15 september kregen wij ook een nieuwe matchbal, gesponsord door het Axa-kantoor, Assebroek. Wij zijn deze mensen bijzonder dankbaar!