2010-2011

Het 40ste Ajax-seizoen

Weeral is een voetbalseizoen voorbij. Wat gaat alles toch snel. Onze 40ste verjaardag is een feit. 1 april ll. was het precies 40 jaar geleden dat Ajax boven de doopvont gehouden werd.
Dit 40ste seizoen was evenwel niet ons beste seizoen aller tijden! Integendeel, het was een anus horribiles (om het eens “a la Bart Dewever” te zeggen!) Nu ja, ZO verschrikkelijk was het nu ook weer niet, maar toch!

Een aantal spelers zochten andere oorden op en dit was uiteraard niet gunstig voor onze ploeg. Nieuwe spelers dienden zich aan maar toen het seizoen eenmaal op gang kwam trokken zij “hun staart in” Bij aanvang van het seizoen hadden wij het dus knap lastig! Wij konden met moeite 11 spelers tussen de lijnen krijgen en soms zelfs ook dit niet. Onze coach Marc moest zich de hele maand september nog eens smijten! De eerste twee wedstrijden als effectief en dan nog twee matchen als invaller. Het kwam er dus op aan om nieuw talent te sprokkelen. Geleidelijk aan kwamen nieuwe spelers ons Ajaxteam vervoegen. En wat waren wij blij met die jonge (heel jonge!) garde! Na Nieuwjaar kwamen ook nog Tim en Koen er bij en dit betekende heel zeker een versterking voor onze ploeg. Het duurde tot 20 oktober (onze 5de wedstrijd) vóór Ajax een eerste puntje op het scorebord kon plaatsen. Op het einde van het seizoen telden wij zes winstwedstrijden, 5 maal een gelijkspel en 9 verlieswedstrijden: Volgend jaar moet het beslist beter zijn!

Maar als ik zo eens terugblik op het afgelopen seizoen zie ik toch ook heel wat positiefs, het was uiteraard niet allemaal kommer en kwel!

Een lekkere, zomerse BBQ hielp om de periode tussen seizoen 39 en 40 te overbruggen.
En opnieuw werd onze Ajaxfamilie, op 23 september 2010, een telg rijker. Ilona, dochtertje van Kevin en Stéphanie kwam ons verbazen! In oktober was er VER-ASSEBROEK OPEN en speelden een aantal Ajacieden een kort maar krachtig partijtje voetbal tegen enkele oudgedienden. Op 27 november kwam de sint op bezoek. Bij ons was het de enige echte, en onze gasten waren duidelijk onder de indruk!!
De quiz (dank je, Cindy!) op 10 december 2010 was een gelegenheid om samen eens NIET over
voetbal te babbelen.

2011 deed zijn intrede en een nieuwjaarsreceptie, op 22 januari, kon niet ontbreken. Op 4 maart was er dan weer onze jaarlijkse kaarting. En ook de paashaas was opnieuw van de partij om onze jongens iets lekkers aan te bieden.

Uiteindelijk eindigden wij op een verdienstelijke 8ste plaats.

16-10-2010
17-10-2010 Ver-Assebroek Open 17-10-2010 Ver-Assebroek Open 17-10-2010 Ver-Assebroek Open
17-10-2010 Ver-Assebroek Open - Marc Vandepitte was verslaggever van dienst 17-10-2010 Ver-Assebroek Open - Langs de lijn ....