2009-2010

Het 39ste Ajax-seizoen

Dit 39ste seizoen is achter de rug. Het is geen onaardig seizoen geworden. Het begin zag er nochtans niet voorbelovend uit. Door een stom voorval, buiten onze wil om, werd onze ploeg begin juli zowat gehalveerd. Iedereen weet dat de transferperiode toen reeds verstreken was. Zo kwam het dat wij dringend op zoek moesten naar spelers. Dit was verre van gemakkelijk en voor de eerste match, de bekermatch tegen 7-Torentjes, konden wij slechts 10 spelers bijeen krijgen. De week daarna, onze eerste competitiematch, waren er 11 spelers, de week daarop 12, dan 13, enz. Gaandeweg werd de ploeg aangevuld. En zie, dankzij de inzet van de hele ploeg eindigden wij op een mooie 6de plaats.

Het voorbije seizoen ging het er wat rustiger aan toe dan het voorgaande jaar, maar toch … . In het tussenseizoen was er het huwelijk van onze Stijn en Marjan en de geboorte van Kelsey, dochtertje van Giovani en Cindy. De babyborrel was weer eens super gezellig. Het bierfestival in november was kort maar hevig! De Sint bracht een klein geschenkje en naar goede gewoonte was er de nieuwjaarsreceptie. Noor, dochtertje van Stijn en Marjan, zag het levenslicht. Tenslotte bracht de paashaas voor alle spelers een lekker stukje chocolade.

23-2-2010 23-9-2010