2006-2007

Het 36ste Ajax-seizoen

Enkele spelers beslisten om te stoppen met voetballen. 2 spelers zochten hun heil bij een andere ploeg. Heel wat spelers werden door het bestuur zelf afgeschreven! Ajax zat met een probleem. Zoals de meeste ploegen in het verbond kwam het erop aan om het spelersbestand te kunnen uitbreiden en uiteraard liefst met volwaardige spelers. Wij zijn daar, naar onze mening, uitstekend in geslaagd. Een delegatie van Flandria United koos voor Ajax. Enkele spelers van ex-Eikenhof kozen eveneens voor onze ploeg. Onze benjamin Kevin hield het bij de Brugse Leeuwkens voor bekeken en stapte naar ons over. Twee oud-Ajacieden (Anthony en Joost), keerden terug naar de bekende stal! En wat hebben wij geluk gehad. Al deze jongens waren stuk voor stuk goeie spelers die zich uitstekend aangepast hebben. Op sportief vlak zat het goed en ook na de match was het steeds één gezellige, leuke bende. Op 20 november 2006, had Ajax 12 punten uit 7 wedstrijden. Wij waren ook nog steeds in de running voor de beker.

Naast de inspanningen tijdens de match werd er ook voor ontspanning gezorgd. “De vrouwtjes” organiseerden een lekker etentje met aansluitend een partijtje bowling. Een supergeslaagde avond! Tatjana zorgde ervoor dat alle Ajacieden de kans kregen om een namiddag visjes te kijken in het Sea-Life Center te Blankenberge, waar  aansluitend een partijtje minigolf gespeeld werd. In april 2007 bezochten wij de brouwerij De Halve Maan in Brugge. Na het bezoek was er een “winterbarbeque” in ons lokaal. Alle Ajacieden genoten van de hotdogs, doorgespoeld met de nodige pintjes.

In de loop van het seizoen vertrok Jochen Van Vijnckt met zijn eenheid naar Afghanistan. Tijdens zijn laatste wedstrijd (het zou enkele maanden duren vooraleer hij opnieuw onze rangen zou vervoegen) werd Jochen door de ganse ploeg figuurlijk in de bloemetjes gezet!

Augustus 2007: tornooiwinst in Meetkerke
Nieuwe wereldburgertjes die wij in onze Ajaxfamilie mochten verwelkomen!
laatste wedstrijd seizoen 2006-2007

Laatste wedstrijd van het seizoen 2006-2007 werd gespeeld op 5 mei 2007
De vrouwtjes steunden hun helden!