2000-2006

In het seizoen 2000-2001 werden wij ingedeeld in een moeilijke reeks. Wij waren vrij goed begonnen. De heenronde werd met succes afgesloten. De terugronde was minder, maar wij hadden er steeds voor gestreden, soms met de moed der wanhoop, en wisten onze plaats in 3de afdeling toch te behouden.

2001 was ook een feestjaar voor Ajax Daverlo. Op 7 april werd het 30-jarig bestaan van onze ploeg gevierd. Een ploeg van "ouden" werd bereid gevonden om het tegen de "jongen" op te nemen. Het werd een erg leuke namiddag. De eindstand was 1-1. "De ouden" bewezen dat ze in werkelijkheid nog niet ZO oud waren en ze wisten nog steeds hoe voetbal gespeeld moet worden en ze lieten zich niet doen door de jonge elementen. De namiddag werd afgesloten met een prachtige receptie in ons lokaal Derby. Voor die gelegenheid werden de nog bestaande Ajax attributen uit de kast gehaald!

7-4-2001: 30 jaar Ajax 7-4-2001: 30 jaar Ajax 7-4-2001: 30 jaar Ajax 7-4-2001: 30 jaar Ajax
7-4-2001: 30 jaar Ajax
7-4-2001: 30 jaar Ajax 7-4-2001: 30 jaar Ajax 7-4-2001: 30 jaar Ajax
7 april 2001: viering van 30 jaar Ajax
2001-2002 Dudzele 5 april 2003 Kaprijke
Door de toename van het aantal ploegen in het verbond werd in het seizoen 2004-2005 opnieuw een 4de afdeling samengesteld. Door een herindeling van de ploegen verhuisde Ajax naar 4de. De 4de afdeling werd, na de heenronde, gesplitst in 2 poules. Met fierheid kunnen wij zeggen dat wij de beker, zij het in de B-poule, behaald hebben. In dit seizoen was onze speler Lorenzo Schelstraete tevens topschutter in onze reeks met 19 doelpunten.

Mei 2006. Uiteindelijk zijn wij (seizoen 2005-2006) 5de geëindigd! Niet zo denderend, maar ook niet slecht. Vooral dan als je weet dat enkele spelers reeds een 5-tal wedstrijden vóór het einde van het seizoen afhaakten. Spijtig! Wij hadden héél graag tot het einde van het seizoen met een voltallige ploeg gestreden. Vast en zeker zouden wij, met de totale inzet van ALLE spelers, minstens 2 plaatsen hoger geëindigd zijn. Vanwege het bestuur een oprecht woordje van dank voor alle “trouwe Ajacieden”. Een aantal spelers zullen zich hierin beslist herkennen.
2004-2005